برای عبور از قفل گوشی‌ها به رمز عبور نیاز است،‌ اما برای عبور از این سد راهکاری جدید کشف شده‌است که در حقیقت نقطه ضعف گوشی‌های اندروید ی به شمار می‌رود. تنها کافی است رمز عبوری بسیار بسیار طولانی را در گوشی وارد کنید، این رمز عبور باعث اضافه بار اطلاعاتی گوشی شده و فرد را به صفحه اصلی گوشی هدایت می‌کند.

این تکنیک هک بسیار زمان‌بر است اما به راحتی می‌تواند سد قفل گوشی را از میان بردارد. در گزارشی که به تازگی توسط جان گوردون متخصص امنیت رایانه‌ای منتشر شده، این تکنیک را تنها می‌توان روی گوشی‌هایی استفاده کرد که سیستم عامل آنها اندروید آب‌نبات‌چوبی (Lollipop) باشد و تنها کافی است برای کپی کردن پی در پی یک عبارت وقت بگذارید.

برای انجام این کار باید از روی صفحه قفل شده گوشی، وارد بخش تماس‌های اضطراری شد و چند عدد و نشانه را در صفحه شماره‌گیر آن وارد کرد،‌ سپس تمامی اعداد و حروف وارد شده را کپی (copy) کرده و چندین بار روی همان صفحه و در ادامه مجموعه اعداد و حروف اول پیست (Paste) کرد تا رشته حروف و اعداد طولانی‌تر شده و به 40 هزار و 960 رقم برسد.

پس از آن باید یکی از اپلیکیشن‌های قابل دسترسی اندروید ،‌مانند دوربین گوشی را باز کرد تا گوشی درخواست رمز عبور کند، در این زمان با وارد کردن چندین‌باره زنجیره ارقام و حروف چند‌صد‌هزارتایی سیستم عامل مختل می‌شود. پس از پنج دقیقه صفحه نمایشگر باز شده و می‌توان وارد صفحه اصلی گوشی شده و به تمامی اطلاعات گوشی،‌شماره‌های تماس، پیامک ها و عکسها دسترسی پیدا کرد.

گوردون در ماه آگوسن به گوگل نسبت به این نقص فنی هشدار داد و این شرکت نیز هفته گذشته بسته ترمیمی برای رفع این نقص ارائه کرد،‌ اما تازمانی که به روز رسانی جدید در گوشی‌ها اجرا نشود،‌گوشی‌های اندرویدی در برابر آن آسیب‌پذیر خواهند بود. این بسته هم‌اکنون برای گوشی‌های مخصوص گوگل، یعنی انواع مختلف گوشی‌های نکسوس ارائه شده‌است اما دیگر گوشی‌های اندرویدی هنوز در انتظار دریافت آن به سر می‌برند.

موفق و پیروز باشید 🌹


🌟 کپی بدون ذکر منبع حرام است ✨

 ◀️ Www.NewsAndroid.Blog.IR ➡️

 🎯 بروز ترین مرجع نرم افزاری 🎮